2015. január 12., hétfő

Brokkolis-karfiolos rakottas

Anyósomtól sok rakottas ételt tanultam, de mindegyik húsos fogás. Nos, én egyszerűen kihagytam a húst, készítettem egy pörköltes, lecsós alapot, és el is készült az isteni finom rakottas. Elkészíthető más zöldséggel is, mint pl. a zöldbab vagy akár a kelkáposzta. Ja, és akár külön-külön is, tehát lehet csak karfiolos vagy csak brokkolis is.


Hozzávalók: (2-3 adag)
  • 25 dkg karfiol
  • 25 dkg brokkoli
  • 15 dkg köles (fél csésze)
  • lecsóhoz: hagyma, paprika, paradicsom, fokhagyma (vagy még nyáron eltett lecsó)
  • 2-3 dl tejföl
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • chili, só
  • kókuszolaj
  • kis marék natúr kukoricapehely
Elkészítése:
  1. A rózsáira szedett karfiolt és a brokkolit főzzük elő. Forrástól számítva 3-5 perc elég neki, még roppanós maradjon!
  2. Közben készítsük el a lecsó alapot. Kevés kókuszolajon dinszteljünk meg 1 vöröshagymát, majd adjuk hozzá a paprikát, egy kicsit később a paradicsomot (vagy levet). De mint írtam, házi, üveges lecsó is jó.
  3. Egy másik edénybe főzzük meg a kölest 2x mennyiségű vízben. Ehhez adjunk 1 kk. sót is.
  4. Amikor jól összesült a lecsó, akkor krumplinyomóval törjük össze, hogy a nagyobb darabokban lévő paprika kisebb legyen. Majd ezt keverjük a köleshez. Ekkor még szoktam egy kevés chilit is beletenni, és még só is bizonyára kell. De kóstold meg!
  5. Egy 20x30 cm-es jénai aljára tegyük a karfiol darabkákat, majd terítsük rá a lecsós kölest. Erre jönnek a brokkolik.
  6. A tetejére a tejfölbe reszeljünk 2 gerezd fokhagymát, tegyünk bele 1-2 csipet sót is. Csorgassuk a brokkoli tetejére.
  7. Végezetül szórjuk rá az összetört kukoricapelyhet.
  8. Tegyünk a tetejére egy kevéske kókuszolajat, és előmelegített sütőbe úgy 180 fokon süssük össze. Ez kb. 30 perc.