2019. április 4., csütörtök

Gyümölcsös lepény

Amikor a gyerekek hazajönnek az iskolából, az edzésről, mindig éhesek. Ezért az ebéd készítésekor már előre megtervezem, hogy mit fognak a gyerekek uzsonnázni. Legyen tápláló, egészséges, és a gyerekek is megegyék. :)

Szóval így esett ma a választásom erre a csupa gyümölcsös lepényre. Ahhoz, hogy a tészta ne legyen száraz, tettem bele túrót (legközelebb ricottával készítem, mert annak jobb az emészthetősége). Jól megborítottam a tetejét fagyasztott vegyes, bogyós gyümölcsökkel, de szezonálisan kerülhet rá lédús barack, szilva vagy akár cseresznye is.




Hozzávalók:
  • 35 dkg teljes kiőrlésű liszt (én alakort használtam)
  • 15 dkg fehér tönkölyliszt
  • 25 dkg túró
  • 1 tk. só
  • 1 ek. méz
  • 2 ek. olívaolaj vagy olvasztott kókuszolaj
  • kb. 2,5 dl langyos víz
  • 2 dkg élesztő


  • gyümölcsök
  • 1-2 evőkanál kókuszcukor
  • lekvár (én áfonyalekvárt használtam)
  • fahéj
  • vaníliapor
  • mandula
Elkészítése:
  1. A lisztet öntsd bele egy tálba, majd a közepébe morzsold bele az élesztőt. Szórj rá egy pici cukrot, és önts rá kevéske meleg vizet. Hagyd pár percig az élesztőt felfutni.
  2. Ezután keverd hozzá az összes hozzávalót. A vizet fokozatosan adagold hozzá, egy kalács állagú tésztát dagassz belőle.
  3. Takard le, hagyd pihenni kb. 1 órát.
  4. Közben a gyümölcsöket készítsd elő, ha szükséges, vágd cikkekre. Keverd hozzá a cukrot és a fűszereket.
  5. A megkelt tésztát felezd meg (két adag készül belőle). Lisztezett zsírpapíron nyújtsd ki kb. ujjnyi vastagra. Tedd tepsibe (én a tepsi aljára szoktam ráhúzni). Kb. 2-3 evőkanálnyi lekvárt csepegtess rá, kicsit kanállal kend szét, majd jó sűrűn szórd rá a cukros gyümölcsöt. A tetejét szórd meg durvára tört mandulával. Sütés előtt kb. 15 percig hagyd pihenni.
  6. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra.
  7. Kb. fél óra alatt süsd aranyszínűre.