2015. június 2., kedd

Csokis-kókuszos fagyi házilag

Oh my God! Az amerikaiak kedvenc szava járása... hát, amikor megkóstoltam az összeturmixolt fagyit, én is ezt mondtam. Sőt, amikor a fagyasztás során óránként átkevertem, mindig meg "kellett" kóstolni, és ekkor is csak ennyit tudtam mondani: Ez valami isteni. Krémes és kókuszos és csokis. A legjobb az, hogy nincs benne sem cukor, se egyéb nem oda való... és mégis finom lett!!!

Mivel gyorsan kellett a gyerekeknek fagyi, így az alapanyagokat a DM-ben vettem meg. Az árakat elnézve, nem lett sokkal olcsóbb (kb. 130 Ft/gombóc) mint a cukrászdai, na de annál finomabb és egészségesebb.


Hozzávalók (10 gombóc)
  • 20 dkg cukrozatlan datolya
  • 2,5 dl kókusztej
  • 2,5 dl kókuszkrém
  • 1 kávéskanál vaníliapor
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
Elkészítése:
  1. A datolyát vágjuk fel kis darabokra, és áztassuk be a kókusztejbe. Legjobb, ha 1 éjszakát tud állni, de mivel én most elég puha datolyát vettem, így elég volt 3 óra puhulás. Mivel már a lakásban meleg van, így tegyük be a hűtőbe, hogy nehogy erjedés legyen belőle.
  2. Amennyiben jól megpuhult a datolya, mindent tegyünk a turmixba, és dolgozzuk össze jó krémesre.
  3. Tegyük egy edénybe, és mehet is a fagyasztóba. Én óránként habverővel átkevertem, kb. 5 óra elteltével volt olyan állaga, mintha fagyizóban vettem volna.