2013. december 16., hétfő

Brokkoli krémleves szerecsendióval

Sokszor elgondolkodtam rajta, hogy mikor pici gyerekeim voltak, akkor zöldségeket főztem nekik, melyeket pürésítettem. Nekik ez nagyon finom volt, sokszor közösen ettük meg a lányokkal. Ezek a babapürék nem mások, mint krémlevesek. Gyorsan elkészülnek, nem kell bonyolult dolgokra gondolni, csak zöldségek kellenek és egy botmixer. Higgyétek el nagyon finomak, próbáljátok ki. Ja, és sokkal, sokkal egészségesebbek a bolti tasakos leveseknél, az elkészítése negyed óra.


A mai ebédem brokkoli krémleves volt. Én a krémleveseket sosem bonyolítom túl. Nem pirítom le, csak összedarabolom őket, és kevés vízben megfőzöm.

  • 1/2  fej brokkoli szárával együtt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 burgonya
  • szerecsendió, só
  • házi vegeta
Megmosom, aprítom, főzöm és turmixolom. Szerecsendiót végén reszelek hozzá. És kész is. Tehetünk hozzá a végén apróra vágott nyers brokkolit is. Az esetek 90%-ában nem teszek hozzá tejszínt, a képen csak díszítettem növényi tejszínnel. Ebédre vagy vacsorára is kitűnő étel.