2014. február 27., csütörtök

"Jól induljon a nap" alap müzli - Bolti müzli egészséges változata

Ma a boltban vásároltunk, mikor a lányom a müzlis polcok felé vette az irányt. Már eléggé bele van nevelve az, hogy az összetevőket megnézze, így mikor levett a polcról egy müzlit, rögtön az INCI-t vette szemügyre. 
- Anya, a cukor csak a sokadig összetevő! Ez jó, vegyük meg!
- Na, akkor had nézzem csak meg! Elkezdtem olvasni az összetevőket. Az első helyen a pelyhek álltak, volt benne vagy 5féle. Utána jött a cukor, majd a glükóz szirup is. Hát ez csak nem jó, rögtön vissza is tettük a polcra. Viszont a lányom csak nyaggatott, hogy ő úgy enne müzlit, ami a boltihoz hasonló. Ugyanakkor itthon mindig van kétféle aszalt müzli, de ez egy cseppet sem hasonlít a boltihoz. Még finomabb is, szerintem. Na de már csak ilyenek a gyerekek, a bolti címkék, reklámok irányítják, úgyhogy elkészítettem egy instant müzlit, amit csak tejbe kell tenni, és már ehetik is. Ma este meg is volt a főpróba evés, reggelire is ezt kértek.



A másik apropó, hogy ez a müzli elkészült, az, hogy egy kedves ismerősömnek ilyen házilag összekevert müzlit vásároltam Pesten. Megnéztem az összetevőit, hát ilyet én is (és ti is) tudok készteni. Úgyhogy ennek a két behatásnak köszönhetem ezt a müzlit.

Hozzávalók:
  • 15 dkg zabpehely
  • 7 dkg őrölt arany lenmag
  • 7 dkg csíráztatott, majd megszárított hajdina
  • 10 dkg áztatott, majd szárított dió vagy más olajos mag (pl. mandula, mogyoró, napraforgómag)
  • 10 dkg aszalt gyümölcs (én áfonyát és mazsolát tettem bele, savanykás gyümölcs legyen benne!)
  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 3 ek.  puffasztott amaránt
  • 3 ek. őrölt hántolatlan szezámmag
  • 1-2 ek. kókuszvirág cukor (el is hagyható, a mandulatej és a gyümi id édes)
  • 1/2 tábla csoki beledarabolva
  • fahéj, vanília
Ezt jól összekeverjük, és egy csavaros tetejű üvegbe tesszük. Egy kis tálkába öntöttem mandulatejet, tettem hozzá 3-4 ek. müzlit, és belekockáztam 1 banánt (más gyümölcsöt is tehetünk hozzá, idényjelleggel). Egy kicsit érdemes állni hagyni, és már ehetjük is. Nálunk ötösre vizsgázott!

Jó étvágyat!