2015. február 9., hétfő

Narancsolajos-csokis müzliszelet 1.0

Müzlit már készítettem aszalóban, mely elkészítése legalább 12 órát vesz igénybe. Nos, ez egy jóval egyszerűbb recept, mivel ez sütőben süthető. Az 1.0 a verziószámra utal, mert biztos vagyok benne, hogy lesznek még próbálgatások, változtatások rajta. Nem mintha ezzel a verzióval gond lenne, nagyon finom lett, csak egy kicsit nehézkes a szeletelése. Jól le kell hűteni, valamint legközelebb vékonyabbat fogok készíteni. Ez majdcsak 2 cm-es lett, míg a bolti társai olyan 1 cm vastagságúak. Az eredeti recept 40 dkg mézet írt, én rögtön lecsökkentettem ezt a felére, de nekem még így is egy kicsit édes lett.


Hozzávalók:
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 10 dkg aprószemű zabpehely
  • 10 dkg dió
  • 10 dkg napraforgómag
  • 5 dkg szezámmag
  • 5 dkg tökmag
  • 20 dkg méz
  • 12 dkg bio vaj
  • fahéj, vaníliapor
  • narancsolaj
  • tetejére: fél tábla 70%-os keserűcsoki felolvasztva, 3-4 csepp narancsolaj
Elkészítése:
  1. A száraz összetevőket keverjük össze egy tálba.
  2. Olvasszuk össze a mézet a vajjal, majd fakanállal jó alaposan keverjük a magokhoz.
  3. Egy sütőformába tegyünk egy zsírpapírt, majd jó alaposan nyomkodjuk bele a masszát. Nekem ez 2 cm vastagságúra sikeredett, de lehet ennél vékonyabb is.
  4. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, majd süssük meg a müzlit. Légkeverés nélkül, hogy 20 perc alatt pirulni kezd a teteje. Figyeljünk rá, hogy ne égjen meg!
  5. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd még a hűtőbe is betehetjük, hogy jól összeálljon.
  6. Közben vízgőz felett olvasszuk fel a csokit, és cseppentsük bele a narancsolajat. Ezt kenjük a müzli tetejére.
  7. ismét tegyük be a hűtőbe, hogy a csoki jól rádermedjen.
  8. Szeleteljük fel kívánt méretre.
Igazi finom uzsonna nemcsak gyerekeknek.