2014. január 19., vasárnap

Lencsecsíra saláta

Ennek a mai ebédnek az alapanyagát a véletlennek köszönhetem. Még a hét közepén akartam lencsefőzeléket készíteni, ezért beáztattam a lencsét egy éjszakára. Másnap leöntöttem róla a vizet, de végülis nem lett belőle főzelék. Elfelejtkeztem róla, kint maradt a teraszon, ahol kb. 5 fok van. Szóval ma reggel nézem, és gyönyörűen kicsírázott lencsét találtam.

Nagyon finom, ropogós, mégis zsenge. Nem akartam megfőzni, viszont meleg ételt akartam belőle készíteni. Úgyhogy éppen csak átpirított saláta lett belőle.


Hozzávalók:
  • 1 hagyma vékonyan felszeletelve
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • kb. 1 dl házi paradicsomlé
  • 4-5 db aszalt paradicsom
  • Energia fűszerkeverék
  • 2 ujjnyi padlizsán
  • 1 csésze darabolt brokkoli
  • 2 csésze csíráztatott lencse
  • 1 újhagyma
Így készítettem el:
  1. A hagymát kevés kókuszolajon megpirítottam, majd belereszeltem a fokhagymát is. Fűszereztem, és hozzáadtam a pici rózsáira szedett brokkolit és a kockára vágott padlizsánt. 1-2 percig sütöttem együtt.
  2. Ezután hozzáöntöttem a paradicsomlevet és az aszalt paradicsomot.
  3. Végül belekevertem a lencsecsírát és belekarikáztam még 1 újhagymát. Egy gyors pirítás, és kész is.

Jó étvágyat hozzá.