2014. január 11., szombat

Csokis-vaníliás puding kókuszos morzsával

Ebéd után a párom megjegyezte, hogy jó lenne valami édesség. Például egy lúdláb. Hát azt nem kapott, viszont "összedobtam" egy pohárkrémet, amit délután meg is ettünk. Bár valószínűleg fogok lúdláb sütit is megreformálni majd valamikor. Szóval ez a nyers finomság gyorsan elkészül, kb. 20 perc elteltével már a hűtőben pihent.


Én ha pohárkémet készítek, mindig szétnézek, hogy milyen gyümölcs van itthon. 3-4 féle mindig van, így ezekből kreálok valamit. Ugyanakkor áztatott/szárított dió is mindig van a kamrában. Így könnyen lehet valami finomságot készíteni. Sajnos kevés kakaóporom volt, ezért lett vaníliás is. De így talán még finomabb is lett. És most nézzük a receptet, melyből 5 adag lett.

Csokis puding
  • 4 banán
  • 1 kisebb narancs leve
  • vaníliapor
  • 1 avokadó
  • 2-3 ek. kakaópor
  • ízlés szerint méz vagy kókuszvirágcukor
  • csipet só
  • 1 ek. darált arany lenmag (elhagyható) Ettől zselésebb lesz egy kicsit.
Vaníliás puding
  • 4 banán
  • 1 kk. vaníliapor
  • 1 kisebb narancs egészben
Morzsa:
  • 10 dkg áztatott, szárított dió vagy mandula
  • 5 dkg datolya
  • 1-2 ek. kókuszreszelék
  • vaníliapor

  1. Először a csokis pudingot készítettem el. Egyszerűen a turmixba tettem, és egy selymes krém lett belőle. Ehhez a narancsnak csak a levét tettem bele.
  2. A vaníliás pudinghoz szintén turmixoltam, viszont itt az egész narancsot beletettem (persze a héjától megszabadítottam).
  3. A morzsa készítéséhez nem akartam a nagy késes darálót befogni, így csak a kis kávédarálómat vettem elő. A datolyát kicsi darabokra vágtam, és hozzátettem a  diót is. Morzsásra daráltam. Majd hozzákevertem a kókuszt. 
A végén összeállítottam. 
  • 1 réteg csokis puding
  • 1-2 ek. morzsa
  • 1 réteg csokis puding
  • 1-2 ek. morzsa
  • 1 réteg vaníliás puding
  • tetejére mandarin kockák