2013. november 1., péntek

Példamutatás...

Szerintem csak akkor tudunk hitelesek lenni, ha mi is valóban azt tesszük, amit mondunk. Ne várjuk azt a gyerekeinktől, hogy egészséges ételeket, gyümölcsöket, zöldségeket, édességeket egyenek, ha tőlünk, szülőktől nem azt látják.



"Egy anya elvitte Mahatma Gandihoz a kisfiát. Így könyörgött:
- Kérlek Mahatma, mondd meg a fiamnak, hogy ne egyen cukrot.
Gandhi egy pillanatra megállt, aztán azt mondta:
- Két hét múlva hozd vissza a fiadat. - A meglepett asszony megköszönte a dolgot és azt mondta, így is fog tenni.
Két héttel később az asszony visszatért a fiával. Gandhi a gyerek szemébe nézett és azt mondta:
- Ne egyél cukrot!
Hálásan, de meghökkenve kérdezte meg a nő:
- Miért mondtad azt, hogy két hét múlva hozzam vissza? Akkor is megmondhattad volna neki ugyanezt. Gandhi azt válaszolta:
- Két héttel ezelőtt még én is ettem cukrot"

Testesítsd meg azt, amit tanítasz, és csak azt tanítsd, amit megtestesítesz.

(Dan Millman - A békés harcos útja)

Az is nagyon fontos lenne, hogy ne hozzunk döntést a gyerekünk helyett. Sokan úgy gondolják, hogy az én gyerekem úgysem fogja megenni az egészséges csokit, a kölest vagy éppen a bulgurt, mert én sem szeretem, vagy éppen nem ismerem. 

Adjuk meg a gyerekeinknek az esélyt arra, hogy minél több egészséges étellel ismerkedjenek meg, és ne befolyásoljuk a véleményünkkel.

Ez természetesen nemcsak a táplálkozásra vonatkozik, hanem egyéb tetteinkre is. Ezen azt értem, hogy az élet minden területén mutassunk példát...a tévézéssel, a számítógépezéssel, a telefonozással, de az is nagyon fontos, hogy kitartsunk az elveink, a tetteink mellett. 

Tehát éljünk egészségesen, boldogan, példamutatóan... akkor gyermekünk is egy kiegyensúlyozott felnőtté fog válni. :)