2017. május 31., szerda

Gyors, zöldséges leves

Most egy olyan levest hozok nektek, pontosabban nem én, hanem a Zöldház Bio panzió tulajdonosa, Anikó osztotta meg velem ezt a receptet. Ebben a levesben az a jó, hogy az alapja egy tetszőleges zöldség, és egy tetszőleges gabona. Én most sárgarépalevest készítettem zabpehellyel, de készíthetsz hasonló elvek alapján karalábélevest árpapehellyel is.



Hozzávalók (2-3 adag):
  • 1 evőkanál kókuszolaj
  • 25-30 dkg sárgarépa julienne szeletelővel felvágva
  • fél csésze zöldborsó
  • himalája só, bors, mindenmentes ételízesítő
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 marék nagyszemű zabpehely (én szemes zabot pelyhesítővel törtem meg)
Elkészítése: 
  1. A sárgarépát olajon dinszteld meg, szép sárga színe lesz a zsírnak.
  2. Fűszerezd, add hozzá az összevágott petrezselyemzöldet és a vágott fokhagymát.
  3. Öntsd fel vízzel. Amikor felforrt, szórd bele a zabpelyhet.
  4. Lefedve, kb. 10 perc alatt főzd készre.