2016. június 9., csütörtök

Almarózsa

Sok helyen láttam már képeket róla, így muszáj voltam kipróbálni. :) Viszont én nem bolti leveles tésztát használtam, hanem én készítettem hozzá egy kelt tésztát. Persze, ha tudsz készíteni, vagy venni teljes kiőrlésű lisztből készült leveles tésztát... akkor hajrá... próbáld ki azzal. :)

Beillesztek egy videot is, amelyben egyszerűen látszik, hogy hogyan kell elkészíteni ezeket a mutatós rózsákat. Csak egyet javaslok nektek, hogy NE mikrózzátok! Néhány perc lassú főzés/párolás éppen elég lesz ahhoz, hogy megpuhuljon az alma annyira, hogy feltekerhető legyen a tésztával.


Hozzávalók (6 db):
  • 2 alma
  • 1 citrom
  • kelt tészta (ez hatalmas adag, ha már elkészíted, akkor nutellás vagy kakaós csiga is készülhet belőle)
  • 2 evőkanál házi sárgabarack lekvár
  • kis marék pirított dió vagy mandula

Elkészítése:
  1. Az almákat kettévágjuk, kimagozzuk és 2 mm vastagságú félkarikára szeleteljük.
  2. A szeleteket tegyük egy tálba, és locsoljuk rá a citrom levét. Öntsünk rá forró vizet. 1-2 perces lassú forralás után kiszedhető az alma a vízből. A lényeg az, hogy hajlíthatóan puha legyen.
  3. A tésztát nagyon vékonyra nyújtsuk ki, és téglalap alakúra. Vágjuk fel egyenlő csíkokra (úgy 5 cm széleseket).
  4. A csíkokat vékonyan kenjük meg a lekvárral, szórjuk meg a dióval, és helyezzük rá az almaszeleteket.
  5. A tésztacsík alsó részét ráhajtjuk az almákra és az így kapott szalagot feltekerjük.
  6. A rózsákat kivajazott muffinformába tesszük (nekem beleragadt a papírba, úgyhogy mindenképp priccold be olajjal) és 170-180 fokos sütőben, kb. 35 perc alatt megsütjük.