2016. március 22., kedd

Vegán, gyümölcsös ivójoghurt

Bocitejből készült gyümölcsös joghurtot a rossz ételtársítás miatt jobb elkerülni, mert csak erjedés, puffadás és gázosodás lesz az eredménye. Viszont nem kell lemondani ezekről az ízekről, készíthetünk növényi joghurtot, amelybe viszont már tehetünk gyümölcsöket.

A DM-ben vettem fém dobozos kókusztejet, amely nagyon sűrű, magas kókusz tartalma van. Leszedtem a tetejéről a kókuszzsírt (ezt sütikbe elhasználhatjuk), és még ugyanennyi kókusztejet öntöttem hozzá. Természetesen házilag is készíthetsz jó sűrű kókusztejet.

Tettem bele probiotikumot (én imsyser), egy kevéske kókuszcukrot és meleg helyre tettem. Másnap még semmi változás nem volt, így betettem a hűtőbe, hogy majd lesz valami vele. 

4 nap után jutott eszembe, hogy valamit kellene belőle csinálni, akár lett belőle joghurt, akár nem. Megkóstoltam, és csodák csodájára kellemesen savanykás íze volt.

Turmixoltam bele banánt, került bele fahéj és lucuma por is. Ezen kívül még kedvenc savanykás gyümölcsünk is belekerülhet, nyáron őszibarackkal vagy akár eperrel is el tudom képzelni.

A babakonyhába is megállja a helyét, 8 hónapos kortól nyugodtan kaphatják a babák. Természetesen olyan gyümölccsel, amit egyébként is kaphat.


Hozzávalók:
  • 1 doboz kókusztej (én ezt vettem)
  • 4 dl kókusztej
  • 30 ml imsyser
  • 1 mokkáskanál kókuszcukor
  • 1 banán
  • 1 mokkáskanál lucuma por (remek vasforrás)
  • 1/2 mokkáskanál fahéj
  • opció: kedvenc savanykás gyümölcs