2015. február 15., vasárnap

Vanília kivonat és vaníliás cukor házilag

A boltokban lehet kapni vaníliás cukrot, melyek többsége szintetikus vanillinnel ízesített porcukor. Sem ízre, sem illatra sem hasonlítanak a VALÓDI vaníliára. Érdemes készíteni mindkettőt házilag, és az ételektől függően bármelyiket nyugodt szívvel használhatjuk. Ajándéknak is nagyon szuper.

De nemcsak ételekbe tehetjük az alkoholos kivonatot, hanem akár a fürdővizünkbe is. Masszázs- és fürdőolajok hatóanyagaként fokozza a nemi vágyat, afrodiziákum. Aromalámpában párologtatva csillapítja a feszült idegállapotot, elűzi a haragot, oldja a félelem érzését.

A vaníliás cukor pedig arcradírunkba is belekerülhet.


Vanília kivonat elkészítése:
  • 1 vaníliarúd
  • házi pálinka
Először hosszába felvágtam a vaníliarudat, és kissé szét is nyitottam. Beletettem egy üvegbe, majd ráöntöttem a pálinkát. Naponta felráztam, úgy 2-3 hét alatt isteni finom illata lesz, és szép barna színű.

Vaníliás cukor készítése:
  • kókuszvirágcukor
  • 1 vaníliarúd
Itt szintén felvágtam a vaníliarudat, akár ki is kaparhatjuk a belsejét. Majd vágjuk fel úgy 2 cm-es darabkákra. Ezt tegyük egy üvegbe, és öntsük rá a kókuszvirágcukrot. Naponta rázzuk jól össze. Szintén 2-3 hét múlva már használhatjuk is házi vaníliás cukrunkat.



Ezt az isteni illatot termelő fűszert egy ilyen szép virág gyümölcséből nyerik! Talán nem is csoda, hiszen a vanília a kosbor-félék, vagyis az orchideák családjából származik!