2015. február 19., csütörtök

Gluténmentes almás pancake gesztenyekrémmel és málnával

Ebéd után egy gyors édességre vágytam. A terv az volt, hogy almás legyen, gluténmentes és finom. Nos, szétnéztem a hűtőben, és ez lett belőle. Szerintem gyakran el fogom készíteni.


Hozzávalók:
  • 5 dkg gesztenyeliszt
  • 5 dkg zabliszt
  • 1 teáskanál útifűmaghéj
  • 1 késhegynyi szódabikarbóna
  • kb. 1,5 dl rizstej
  • 1 közepes alma
  • késhegynyi fahéj
  • késhegynyi vaníliapor
  • csipet só
  • kevéske kókuszvirágcukor vagy datolyavaj
Gesztenyekrém:
  • cocomas kókuszkrém
  • cukrozatlan gesztenye (a Sparban szoktam venni)
  • kókuszvirágcukor
  • vaníliapor
  • málna vagy más savanykás gyümölcs

Így készítsd el:

Először is mérd ki a kétféle lisztet. Jó alaposan mosd meg az almát (én em-bioba beáztatom), majd nagylyukú reszelőn reszeld le.

Add hozzá a fűszereket, majd öntsd hozzá fokozatosan a tejet. Jó sűrű, nokedli tészta állaga lesz. Hagyd picit pihenni.

Egy serpenyőt melegíts fel, és kend ki egy pici kókuszolajjal. 1 evőkanálnyi mennyiséget halmozz a serpenyőbe, pár perc alatt süsd meg mindkét oldalát.

Én rácsra szoktam tenni, hogy ne párásodjon be.

A krémhez egyszerűen keverd össze az alapanyagokat. Kóstolgasd, ízesítsd kedved szerint.

Rétegezd egy tányérra a palacsintát. Kend meg krémmel, majd tegyél rá málnát.

Jó étvágyat.