2014. november 29., szombat

Egészséges csoki házilag

Ismeritek Gombóc Artúr történetét? Nos, a gyerekeim hasonlóan éreznek a csokoládé iránt: “A kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét, a lapos csokoládét és minden olyan csokoládét, amit csak készítenek a világon.” 

Viszont, ha nem akarunk úgy járni, mint ez a kedves kis madár, akkor készítsünk egészséges és nyers csokoládét. Ez kerülhet édességek tetejére, vagy akár önmagában bon-bon is készíthető belőle. Dúsíthatjuk kedvenc aszalványunkkal vagy bármilyen olajos maggal. Mindenképp próbáljátok ki a mogyorós csokit, amibe összetört, pirított mogyoró kerül.

Amennnyiben superfoodokat teszünk bele, remek immunerősítő, élénkítő vagy akár hormonharmonizáló édességünk lesz. Tejcsokis hatás elérése érdekében tegyünk bele finomra őrölt kesudiót.


Hozzávalók: 
  • 10 dkg kakaóvaj
  • 3-5 dkg cukrozatlan kakaópor 
  • 2-3 evőkanál juharszirup
  • 1/2 kávéskanál vaníliapor
Elkészítése: 
  1. Vízgőz fölött olvasszuk föl a kakaóvajat, majd adjuk hozzá a kakaóport és az édesítőt.
  2. Alaposan keverjük össze egy habverővel, majd ezt a csokit bevonóként használhatjuk édességekhez. 
  3. Amennyiben csoki bon-bont szeretnénk készíteni, akkor öntsük a masszát szilikon formákba. Tegyük a fagyasztóba, majd amikor elkezd keményedni, díszítsük ízlésünk szerint aszalványokkal vagy magokkal.
  4. Ha superfoodot teszünk bele, akkor azt még dermedés előtt keverjük el a csokival. Hormonharmonizálásra kitűnő a maca, élénkítésére a guarana.
Fogyasztásig tartsuk a hűtőben.

Alapanyag javaslat: