2014. június 26., csütörtök

Reggeli grépfruit smoothie superfoodokkal

Reggel egy gyors turmix, és indulhat is a nap. Én felturbózom néhány csodás dologgal, amelyek hosszú távon nagyon jótékonyan hatnak a szervezetemre. 2-3 hét után érezhető hatások vannak!

Ilyenkor nyáron én jobban szeretem a friss, hazai gyümölcsöket, de ebben az esetben elnéző vagyok. Ugyanis a grépfruit keserűsége nagyon jó hatással van a májra és az epére. Főleg azoknak javasolt, akik nem esznek délig. Így ez segíti az epe kiürülését. 

Ha jobban belegondolok, a déligyümölcsök egyébként nem is télre valók, hanem nyárra, mert hűtő hatásuk van. Ezért sem javasolt télen nagyobb mennyiségű déligyümölcsöt enni, vagy mindenképp ellensúlyozzuk a hűtő hatását melegítő fűszerekkel (fahéj, szegfűszeg, gyömbér)

Nekem ezzel indul minden nap (persze, csak a pohár víz után)

Hozzávalók (1 adag)
  • 1/2 grépfruit
  • 2-3 idénygyümölcs (pl. barack)
  • 1 teáskanál lucuma
  • 1 teáskanál maca
  • 1 teáskanál ashwagandha
  • kevés víz
  • 30 ml emóció vagy supra balance
  • (extra: pitypanglevél vagy ruccola levél)
Turmixoljunk össze mindent simára. Az emóciót vagy a supra balance-t csak a végén keverjük hozzá.


Miért is ezeket a superfoodokat választottam:
  1. LUCUMA: teljesítmény fokozó, kiváló fáradékonyság ellen
  2. MACA: nemihormon szabályozó (férfiaknak is nagyon hatásos), gazdag ásványi anyagokban, teljesítmény fokozó, segíti a szellemi frissességet
  3. ASHWAGANDHA: Az ayurvedikus gyógyászatban már több ezer éve ismerik és használják az idegrendszeri panaszok enyhítésére és megszüntetésére, valamint koncentrációs zavarok, feledékenység, álmatlanság, fáradtság és stressz tüneteinek kezelésére.
Tehát ez a mester hármas, melyet mindenkinek szívből ajánlok.

Az emóció és a supra balance fermentált készítmények, melyek kiválóan támogatják a bélflórát, és segítik annak helyreállítását.  Jótékony hatású baktériumokat tartalmaznak. Kötelező lenne ezek fogyasztása antibiotikum kúra után!