2014. április 4., péntek

Mazsolás-diós zabpehelykása almával

Ez a recept szintén megfelel a makrobiotika elveinek. Gyorsan elkészíthető, tápláló és még finom is. A gyümölcsöt bátran lehet változtatni idény jellegnek megfelelően, és az aszalványok is más-más ízhatást eredményeznek. Például nagyon finom aszalt szilvával is. Én ezt szeretem a kásákban, hogy "ezer arcuk" van.

mazsolas-kasa

Hozzávalók (1 adag):
  • 1/2 bögre zabpehely 
  • kis marék mazsola 
  • csipet só 
  • 1,5 bögre víz (vagy növényi tej)
  • 2-3 dkg dió durvára vágva (én mindig áztatom a diót legalább 1 éjszakán át) 
  • 1 db alma kockára vágva (én a magházát és a magokat is benne szoktam hagyni) 
  • igény szerint édesítő, pl. rizsszirup
  • fahéj 
Elkészítése: 
  1. A zabot háromszoros mennyiségű vízben/növényi tejben, csipet sóval, mazsolával folyamatosan keverve, kb. 5-10 perc alatt készre főzzük. (A frissen pelyhesített zab hosszabb főzési időt igényel) 
  2. A végén beledaraboljuk a diót és a felkockázott almát, és lefedve rövid ideig hagyjuk az almát párolódni.