2014. február 8., szombat

Diós-barackos almás pite

Délután egy gyors édességre vágytak a gyerekek, ez lett belőle. Amíg Zsófi lereszelte az almát, addig összegyúrtam a tésztát. Ez még nem vegán, de nagyon finom.


Tészta hozzávalói:
  • 10 dkg kukoricaliszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 10 dkg BL80-as liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 8 dkg méz vagy kókuszvirág cukor
  • 1 tojás
  • 9 dkg vaj
  • 2-3 ek. tejföl
  • csipet só
Töltelék:
  • kb. 10 darab alma
  • citromlé
  • 1-2 ek. méz
  • fahéj
  • kis marék dió
  • kis marék aszalt barack
Elkészítése:
A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrunk, és addig betesszük a hűtőbe, amíg elkészül a töltelék. A töltelékhez az almát lereszeljük, majd kinyomkodjuk belőle a levét. Az igyuk meg nyugodtan. Ezután tegyük hozzá a diót, barackot, citromlevet és a fahéjat, majd édesítsük egy kevés mézzel. 

Nekem egy 25x25 cm-es jénai tálom van, amit kikentem kókuszolajjal és egy kis liszttel beszórtam. A tészta felét kinyújtottam, és beletettem a tálba. Erre jön a töltelék, majd a tészta másik fele. A széléről levágott tésztából kis csillag formákat szaggattam.

Előmelegített sütőben 180 fokon kisütöttem kb. 25-30 perc alatt.