2013. december 31., kedd

Köles körözött

Nagyon szeretem a körözöttet, egyszerűen túróból készítem, és jól megfűszerezem. Ez a recept viszont túró nélkül készült, egyszerűen kölesből. Ma készítettem először vacsorára, a lányoknak nagyon ízlett, még Zsófinak is! Ő az, aki nagyon nem szereti az újításokat. Persze nem tudta, hogy kölesből van, túrónak érezte. Ugye az előítélet...

Nemcsak kenyérre kenve ehetjük, hanem mártogatósként uborkával, paprikával is nagyon finom. Így gluténmentessé tehetjük az étkezést. (Vacsora után megmondtam Zsófinak, hogy ez nem túróból készült, hanem kölesből. Teljesen felháborodott, hogy ő bizony nem szereti a kölest. Megegyeztünk abban, hogy van olyan köleses étel, amit nem szeret, és van olyan, amit igen... és ez olyan, ami ízlik neki)


Hozzávalók:
  • 10 dkg köles
  • 1 közepes fej hagyma apró kockára vágva
  • 1 tk. mustár
  • 1-2 ek. tejföl/joghurt
  • 1-2 ek. puha vaj
  • ízlés szerint: pirospaprika, kömény, bors, só

Én sose teszem bele a receptekben megadott fűszereket, hanem apránként, és folyamatosan kóstolgatom. Már jártam úgy, hogy beletetettem a megadott mennyiséget, és az nekem túl sok volt. Úgyhogy csak apránként, és közben kóstolgasd!

A kölest jól átmosom, és 2,5x mennyiségű sós vízben puhára párolom. Utána hagyom kihűlni. Közben a vajat elkeverem a tejföllel és a fűszerekkel, majd ezt a krémet hozzákeverem a kihűlt köleshez. Hozzáadom az apróra vágott hagymát is. Én még újhagymát is vágtam bele. Tehetünk bele petrezselyemzöldet is.