2013. december 16., hétfő

Kedvenc sajtos pogácsánk

Gyakran sütök pogácsát, uzsonnára is kitűnő az iskolába. Egy kicsit időigényes, mivel hajtogatni kell, de megéri a fáradtságot. A legutóbbi sütésnél nem volt itthon tojás, így anélkül készült el. Mostmár mindig kihagyom belőle!


Hozzávalók:
  • 40 dkg teljes kiőrlésű liszt (Én sok teljes kiőrlésű lisztet kipróbáltam már, még frissen őröltet is. Sok lisztnek nagy szemcsés korpája van, ami egy kalácsot vagy kenyeret nagyon nehézzé, szárazzá tesz. De ez a liszt tökéletes)
  • 10 dkg BL 80-as kenyérliszt
  • 2,5 dkg élesztő (fél csomag)
  • 1 kk. méz
  • 1 lapos evőkanál só
  • 25 dkg vaj (lehetőleg bio)
  • 1-2 ek. tejföl
  • 10 dkg sajt
Elkészítése:
A lisztet a puha vajjal és a sóval elmorzsolom. Hozzáadom a reszelt sajtot. Közben az élesztőt megfuttatom langyos vízben egy kk. mézzel. Ezt hozzákeverem a tésztához, és annyi tejfölt adok hozzá, hogy kellően rugalmas tésztánk legyen. A tejföl mennyisége függ attól is, hogy az élesztőt mennyi vízben futtattam meg. 

Ezután jön a hajtogatás. Erre azért van szükség, hogy kellően laza pogácsánk legyen. Szóval a tésztát kinyújtom, és a felső részét középre hajtom, az alsó részét rá, majd két oldalt is felhajtom. Így fog kinézni:


Majd 15 perc pihentetés jön meleg helyen, majd ismét kinyújtom kb. 1,5 cm vastagra (de nem hajtjom szét, hanem ezt lapítom ki) és hajtogatom. Ezt megismételem háromszor. A harmadik hajtogatás után kinyújtom, megszórom reszelt sajttal (nem mindet tettem a tésztába) és ekkor már lehet szaggatni. Én pici pálinkás pohárral szoktam, majd a kezem élével picit megsodrom. Kb. 25 perc sütés elég neki 180 fokon.
Itt kávéspohárral szaggattam, a tetejét bevágtam.

Jó étvágyat!