2013. november 2., szombat

Reggelire egy gyors banánpuding

Mit szóltok reggelire 3 banánhoz? De nem csak úgy magában! Felturbózzuk egy kis kalciummal, energiával, hogy délig kitartson!


Ma reggelire kókuszos rizsdara-kását készítettem a családnak, magamnak meg összedobtam egy pudingot. Mikor a lányok meglátták, ők is kértek, így délután még készítek 3 adagot.

Hozzávalók:
  • 3 közepes érett banán
  • 1 ek. kakaópor
  • 4 db kis darabokra vágott datolya kevés vízbe áztatva kb. 20 percig
  • 2 tk. tahini
  • 1 tk. őrölt arany lenmag
  • 1 kis marék mogyoró
  • csipet só
2 banánt a többi hozzávalókkal együtt botmixerrel pürésítjük. Egy pohárba tesszük a krém felét, majd a harmadik banán felét felkockázzuk. Erre jön a maradék krém és a tetejére a maradék banán. A tetejét megszórjuk pirított mogyoróval. A magokat általában nem szoktam pirítani, de a mogyoró így isteni finom.

Tudjátok mi az a tahini? Szezámkrém. Én nagyon szeretem, egy picit kesernyés, olyan tepertőkrém íze van. A szezám gazdag kalciumban, B1,B6 vitaminban, vasban és magnéziumban. 100 gr. szezámmagban 740 mg kalcium van. Összehasonlításként 1 dl zsíros tej 120 mg kalciumot tartalmaz, mely nemhogy beépül a csontokban, hanem szervezetre gyakorolt savas hatása miatt még inkább kivonja azt a csontokból.

Megsúgom neked, ha nincs tahini a kezed ügyében, anélkül is nagyon finom!