2013. november 17., vasárnap

Kakaós és nutellás karácsonyfa kalács

Egy oldalon láttam ezt a remek ötletet, amelyben karácsonyfaként formázta meg a kalácsot. Már nem érhető el ez az oldal, így saját kútfőből alkottam meg ezt a különleges süteményt. A gyerekek gyorsan elkapkodták, holnapra már nem maradt belőle.



A recept a szokásos kelt tészta recept. Annyit változtattam rajta, hogy a tojás helyett 1 ek. őrölt arany lenmagot tettem bele, melyet rizstejbe áztattam egy kicsit. Ebből az adagból 3 kakaós és 3 nutellás lett. A képen látszik, hogy egy karácsonyfa egy nagytányér méretű.

És most lássuk a lényeget:

A tésztát megkelesztem, majd vékonyra kinyújtom. A/5-ös lapra rajzoltam a formát, mely segítségével kivágtam a tésztából 3x6 db-ot. Ugyanis 1 karácsonyfa 3 rétegből áll.



Tepsibe tettem az első lapot, megkentem a kakaós/nutellás krémmel, majd rá a második tészta, megint megkentem, és végül a harmadik. Szépen összeigazítottam a lapokat. Ezután oldalt bevagdostam kb. 1 cm-enként majdnem középig, és egyesével megtekertem. Ahogy felfele haladtam, egyre rövidebb bevágás kellett.

A tepsibe újra kelesztettem, picit megkentem vízzel, és kb. 30 perc alatt 180 fokon készre sütöttem.

Az anyagköltség hasonló a kakós csigával, hiszen ugyanabból a tésztából készült. A nutellát én a DM-ben veszem. Ott lehet kapni olyat, amelynek az első összetevője a mogyoró, az édesítése pedig nádcukor.

Jó étvágyat!