2013. november 25., hétfő

Almakrémmel töltött muffin karamellöntettel

Nemrég vettem különböző szilikonos muffin formákat, így mostanában nyers muffinokat készítek. Ezeket el lehet készíteni tortaként is, hiszen van "tészta" része, gyümölcsös krémje és öntete is. A megadott mennyiség 5 muffinra elegendő. A lányok megettek két két darabot, úgyhogy legközelebb többet készítek.


Tészta:
  • 10 dkg mandulaliszt (Én a mandulatejből megmaradt szárazanyagot használtam fel. Kiszárítottam és ledaráltam). De használhatsz mandulaforgácsot is.
  • 5 dkg kókuszreszelék (kávédarálón megdaráltam)
  • 4 dkg méz (vagy juharszirup)
  • vaníliapor
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • 2 dkg mandula forgács
Almakrém:
  • 2-3 alma kis kockára vágva
  • fél citrom leve
  • kis reszelt gyömbér
  • fahéj
  • kevés méz (juharszirup)
Karamell réteg:
  • 1 banán (helyette használhatunk datolyát is)
  • szegfűszeg
  • 2 ek. kókuszolaj


Elkészítése:
  1. A tészta alapanyagaiból készíts egy gyúrható masszát. Nyomkodd bele szilikonos muffinformába, és tedd a hűtőbe. Vagy ki is lehet szárítani, akkor sokáig eláll.
  2. Közben készítsd el az almakrémet. A fele mennyiséget botmixerezd össze, és keverd össze a darabos résszel. Ezzel töltjük meg a muffinokat.
  3. A karamell réteghez csak botmixerezned kell.
Ne sajnáld a fűszereket, jó ízt adnak neki. Kifejezetten a karamell rétegnél nagyon kell az őrölt szegfűszeg. De azért közben kóstolj. 


Jó étvágyat!